Kernel Panic

Szellem Tamás
Sziasztok!

Most telepítek először éles gépre gentoo-t eddig csak virtualbox-on próbálkoztam ahol sikerült, emiatt is gondoltam megpróbálom élesben.
sajna problémám akadt ugyanis a boot-oláskor nem akar elindulni, a rendszer leáll kernel panic-al (kép csatolva)
a kernelt az "emerge gentoo-source"-al telepítettem, a jelenlegi kernelt kézzel konfiguráltam a "make menuconfig" parancsal, de előtte a "genkernel all" parancsal fordított kernel is ugyanezt a hibát dobta
mivel virtualbox-on sikerült gondoltam megpróbálom egy másik gépen is ( laptop ) ahol szintén ezt a hibát kaptam

a vinyó amire telepíteni akarom IDE csatlakozón van csatolva és egy 40 gigás maxtor vinyó ( emiatt próbáltam grub.conf-ba root=/dev/hda1-el is de ugyanez a hiba vele ) az sda1 egy ext4-es file rendszer mellette az sda2 ami a swap, másik vinyó nincsen a rendszerben ( le van csatlakoztatva )
Proci: Amd phenom X4 955, Alaplap neve: ASRock M3A UCC

grub.conf-om tartalma:

default 0
timeout 30
#splashimage=(hd0,0)/boot/grub/splash.xpm.gz

title Gentoo Linux 2.6.24-r5
root (hd0,0)
kernel /boot/kernel-genkernel-x86_64-2.6.39-gentoo-r3 root=/dev/sda1 rootfstype=ext4
#initrd /boot/initramfs-genkernel-x86-2.6.24-gentoo-r5

# vim:ft=conf:

esetleg még amit kiemelnék hogy amikor indul a rendszer kb 20 másodperce megáll ennél:
switching to clocksource tsc

Szerintem valamit én ronthatok el vagy a grub-ba vagy a kernel konfigurálásakor arra kérnélek titeket hogy adjatok valami tippet hogy mivel próbálkozhatnék még

Válaszotokat előre is köszönöm!

--
IV. éves mérnök-informatikus hallgató
SZE-MI-BSC (Győr)

DSC01790.JPG (1M) Download Attachment

Re: Kernel Panic

Bukuli Norbert
Szia!

A kernelbe legyen beforditva az ext4 opcio a fajlendszerek kozul
valamint az IDE vezerlo drivere.
Elso koron ennyi.

--
Üdvözlettel:
Bukuli Norbert

RE: Kernel Panic

Gelle István

Ez nem tudom mi a szösz, meg hogy az initrd miért van kikommentezve.
Egy genkernellel készített kernelhez a grub bejegyzés így néz ki nálam:
title=Gentoo Linux (2.6.39-hardened-r8)
root (hd0,0)
kernel /boot/kernel-genkernel-x86_64-2.6.39-hardened-r8 root=/dev/ram0 real_root=/dev/sda1 rootfstype=ext4
initrd /boot/initramfs-genkernel-x86_64-2.6.39-hardened-r8

initrd nélkül egy pár dolgot be kell forgatni a kernelbe.
Javaslom a http://kernel-seeds.org tanulmányozását.
Most jelenleg nekem nem megy mert valszeg karbantartás van (fgo is újraindult amint látom).

--
GES
Megújult és új funkciókkal bõvült a FÕTÁV internetes ügyfélszolgálata! Intézze a távhõszolgáltatással kapcsolatos ügyeit kényelmesen, gyorsan, otthonról! Célunk, hogy kibõvített lehetõségekkel segítsük Fogyasztóink gyors és hatékony ügyintézését. Az Ön mosolya a mi elégedettségünk!

Jelen e-mail üzenet a csatoltan érkező fájlokkal együtt magán-, illetve üzleti titoknak minősül, illetőleg más adatvédelmi szabályok által védett adatokat tartalmazhat, amelyet kizárólag az üzenet címzettje használhat fel. Amennyiben Ön nem üzenetünk címzettje, tájékoztatjuk Önt, hogy a továbbított adatok bármilyen módon, bárki részére történő továbbítása, terjesztése, másolása, felhasználása vagy nyilvánosságra hozatala tilos! Abban az esetben, ha üzenetünk tévesen, az Ön részére került továbbításra, kérjük haladéktalanul értesítsen bennünket és szíveskedjen üzenetünket a csatoltan érkezett fájlokkal, az azokról készült valamennyi másolattal együtt rendszeréből véglegesen törölni.

This e-mail and file transmitted with it contains information which is confidential and may also be legally privileged. It is intended solely for the exclusive use of the addressee. If you are not the intended addressee, please take notice that any distribution, copying, use disclosure of its contents to any other person is prohibited! If you have received it in error, please advise the sender immediately and delete the e-mail and any copies of it from your system.

Re: Kernel Panic

dragon-8
On 08/31/11 14:14, Szellem Tamás wrote:

> [...]
> mivel virtualbox-on sikerült gondoltam megpróbálom egy másik gépen is
> ( laptop ) ahol szintén ezt a hibát kaptam
Mivel IDE-s a hdd ezért a megfelelő ide (pata) driver kell a kernelbe
(nem modulként).

dragon

Re: Kernel Panic

testa.a.tapos@gmail.com
Nos sok valasz volt itt ami elhangzott...
Igy en sokat nem fuznek hozza csak elmondanam az en verziomat ...
ird at az sda1 et hda1 re es akkor megoldodik a para ...
a /etc/fstab -ba se art atirni ...
persze csak ha tenyleg nem sata...

2011/8/31 dragon <[hidden email]>
[...]

www.airndsoft.com
Artificial Intelligence Research aNd Development Software Company

Re: Kernel Panic

testa.a.tapos@gmail.com

[...]

Ha genkerneles a dolog akkor az initrd be bekerul a ugyis ha modulkent van forgatva...

www.airndsoft.com
Artificial Intelligence Research aNd Development Software Company

Re: Kernel Panic

Szellem Tamás
Sziasztok
köszönöm a segítséget, egyelőre továbbjutottam mivel a initramfs-t kikommenteztem majd helyesen átírva továbbjutottam de most más probléma akadt

ezt írja
Block device /dev/sda1 is not a valid root device...
Could not find the root block device in
please specify another value or: press enter for the same, type "shell" for a shell, or "q" to skip

szerintem még módosítanom kell az fstab-ot mert ott a partíciónál ext3 van írva

( viszont én ha genkernel-el csináltam akkor elvileg benne kellene lennie a ide és ext4 támogatásnak is a kernelbe? )
egyelőre még próbálkozok
--

2011. augusztus 31. 18:01 Testa írta, <[hidden email]>:

[...]

Sikerült elindítanom!
Az volt a megoldás hogy újból kezdtem az egészet, a kernelt a genkernel-lel fordítottam és a hiba megint fennállt bootoláskor de a felajánlott shell-t elindítva beírtam hogy ls /dev/ és meglepődve ott találtam olyat h hdb1, ezt ujraindításkor beírtam a grub-ba hogy ez legyen a root fs, és lám elindult az alaprendszer
nem értem.. hda nincs de van helyette hdb.

Nagyon szépen köszönöm mindenki segítségét!
--
V. éves mérnök-informatikus hallgató
SZE-MI-BSC (Győr)

Re: Re: Kernel Panic

testa.a.tapos@gmail.com
Az ok egyszeru az /dev/sd a scsi csatolokra vonatkozik ...
(a sata is ide megy jelenleg)
hdb ugy lehet hogy a merev lemezz nem primeryy master hanem slave :P
ha primary master akkor hda ha primary slave akkor hdb
ha secondery master akkor hdc
es secundary slave hdd :P

every time

www.airndsoft.com
Artificial Intelligence Research aNd Development Software Company

Re: Re: Kernel Panic

Gabor Garami
Amit irsz, csak akkor ervenyes, ha a plain old IDE vezerlok vannak
beforgatva a kernelbe.

Valoszinuleg a genkernel mar libATA drivereket hasznalt, emiatt tudott
mukodni a sda.

2011/8/31 Testa <[hidden email]>:

> [...]
>>

> --
> www.airndsoft.com
> Artificial Intelligence Research aNd Development Software Company

Hat a libATA igazabol nem stabil regi ata rendszerekkel ezert a genkernel se azt forgat...
Valoszinuleg sose lesz azokkal stabil mert mar ertelme sincs arra gyurni...

www.airndsoft.com
Artificial Intelligence Research aNd Development Software Company

Re: Re: Kernel Panic

testa.a.tapos@gmail.com
Hmm ezt nem igy akatam kifeejezni de mar elkuldtem bocs erte....