Ping - él-e még valaki?

12

Ping - él-e még valaki?

Pongrácz István

Hali,

Él-e még itt valaki?

Üdv,

P.

Üdvözlettel,

Pongrácz István
ügyvezető

StartIT Kft.
+36 20 4489 581

StartIT Kft.  |  Fit-PC2 oldal  |  Mini PC Webáruház | Ca-Fi Webáruház - The Ultimate Android Based Car PC

Re: Ping - él-e még valaki?

dragon-8
On 08/09/2013 03:07 PM, Pongrácz István wrote:

> Hali,
>
> Él-e még itt valaki?
>
> Üdv,

pong  :)

Re: Ping - él-e még valaki?

Ferenc Böröczki
pong
elunk

fec

Re: [gentoo-user-hu] Ping - él-e még valaki?

Ádám Pogány-2
pong.
Bár gentoo-t sajnos már rég láttam...

üdv,
Ádám

2013/8/9 Pongrácz István <[hidden email]>

[...]

 :))))))))))

Egy tetszhalott listán egy levélre rögtön pár percen belül X válasz, nagyon jó :)

Gentoo-t én sem használok már aktívan (van pár virtuális gépem éles üzemben, működnek azóta is, de a lecserélését tervezem).

Üdv,P.

Re: [gentoo-user-hu] Re: [gentoo-user-hu] Ping - él-e még valaki?

dragon-8
On 08/09/2013 03:20 PM, Pongrácz István wrote:

> [...]
>
> Gentoo-t én sem használok már aktívan (van pár virtuális gépem éles
> üzemben, működnek azóta is, de a lecserélését tervezem).

Mire cseréled? És miért? :)

dragon

Re: Ping - él-e még valaki?

cjvt
Pong.

"Pongrácz István" <[hidden email]> írta:

> [...]

Re: [gentoo-user-hu] Re: [gentoo-user-hu] Ping - él-e még valaki?

Van mysql, postgresql, email és webszerverek.
Anno jó ötletnek tűnt külön rakni, minimál megoldással, de most már 20-30 virtuális géppel is dolgozok, sokszor kell gyorsan megoldást találni, úgyhogy bináris disztribúcióra váltok.
Általában debian/ubuntu az alap, de van centos alapú is.

A kulcskérdés nálam az, hogy nem az oprendszert akarom fabrikálni, hanem gyorsan életet lehelni a "gépbe", bármilyen rendszergazda által is menedzselhető legyen a szerver, hogy az üzleti problémával tudjak foglalkozni.

Már nem vonz az esetek zömében az oprendszer ilyen szintű faragása, senki nem fizeti meg.

Van viszont olyan eset, amikor faragni kellene az oprendszert, ott viszont tinycorelinux, vagy valami minimal debian i386 jöhet szóba.

A nagy csalódás akkor történt, amikor egy munka közepén egy ártatlan xorg frissítés használhatatlanná tette a gépet, ott befejeztem a gentoozást.

Ennek ellenére szakmai fejlődéshez, tanuláshoz, hobbihoz, vagy bizonyos esetekben a szerverek vagy általános oprendszerként való használatát elismerem, én is sokat tanultam belőle.

Hát, röviden :)

P.

On 08/09/2013 04:08 PM, Pongrácz István wrote:

> [...]
Ehhez csak 1 gondolat. Gentoo is tud csomagokat csinálni, tehát lehet 1
v. 2 build/package server és akkor a többi arról frissít. Illetve
említve a virtualizációt ez templatezéssel még egyszerübb, ha azt
vesszük, hogy gyorsan kell egy új szerver valamire.

> Már nem vonz az esetek zömében az oprendszer ilyen szintű faragása, senki nem fizeti meg.
Ezt megértem.

> [...]
>
> A nagy csalódás akkor történt, amikor egy munka közepén egy ártatlan xorg frissítés használhatatlanná tette a gépet, ott befejeztem a gentoozást.
Naja, ez valóban nem jó néha gentooban. De serveren nem kell X :)

> Ennek ellenére szakmai fejlődéshez, tanuláshoz, hobbihoz, vagy bizonyos esetekben a szerverek vagy általános oprendszerként való használatát elismerem, én is sokat tanultam belőle.
>
> Hát, röviden :)

Köszi.

dragon

Re: [gentoo-user-hu] Ping - él-e még valaki?

Fábián Attila
Hi!

Én sem használok már gentoo-t élesben, de az ott megszerzett tudás örök!

2013. augusztus 9. 15:07 Pongrácz István írta, <[hidden email]>:

Hali,

Él-e még itt valaki?

Üdv,

P.

Üdvözlettel,

Pongrácz István
ügyvezető

StartIT Kft.

[...]

Marietta
Sziasztok,

gólyakorom óta, úgy 6 éve használok gentoot laptopon, és le nem cserélném másra. Így visszatekintve, rengeteget tanultam belőle. Akár desktop, akár beágyazott fejlesztésre használva, teljesíti azt, amit elvárok.
Munkahelyemen a fejlesztésen Ubuntut használunk - elég érezhető, hogy meg van kötve a kezem.

Az az X elszállás nekem is megvolt, 2 napig is nyomoztam, miért lett sötét. Volt links, és egy idő után nem is hiányzott a grafikus felület :D

Marietta

2013/8/9 Attila Fábián <[hidden email]>
[...]

Bukuli Norbert
pong

Linux bux 3.8.13-gentoo #1 SMP Thu May 16 20:40:42 CEST 2013 x86_64 Intel(R) Pentium(R) Dual CPU E2160 @ 1.80GHz GenuineIntel GNU/Linux

Üdvözlettel:
Bukuli Norbert

Re: [gentoo-user-hu] Ping - él-e még valaki?

Zrubecz Laszlo
2013/8/9 Pongrácz István <[hidden email]>:

> Él-e még itt valaki?

Ezek szerint Én is ittragadtam :)

Gentoo nálam sincs már, ám nálunk komoly szerepett kapott custom
szerver/tűzfal  kernel, oprendszer, és alkalamazások
fordítókörnyezeteként...

Desktopon jelenleg már régóta Qubes-t (ques-os.org) használok, és már
sokat gondolkodtma a 'gentoosításán' ;) - talán ha majd lesz sok időm
egyszer...

Zrubi

Sent from my Android phone. Please excuse my brevity && I love Gentoo linux and jbl E80 ;-)

Re: Ping - él-e még valaki?

testa.a.tapos@gmail.com

Tény hogy szerver oldalon több az openbsd-m. Még debian is akad. (Ubuntum 2 eve nincs) De desktopon nekem hardened gentoo a nyerő.
2 éve volt egy ubuntura váltás hogy időt nyerjek de a dolog rettenetesen rosszul sült el. Az tény hogy maga a frissítés kevesebb időt vett el. De pokolian lassú volt maga a rendszer. Mellé az ubuntu kiszemetelésével rendszeresen szívtam. Kb 10% lékát tudtam elvégezni annak amit gentoo alatt. Arról nem is beszélve hogy a kedvenc funkcióim nem voltak egyes programokba bele forgatva.

Később a böngésző chrootját próbáltam meg ubuntuba tartani. De a végén az is gentoo lett újra.

Összességébe annyival stabilabb és gyorsabb a rendszerem gentooval hogy nem érzem kényelmesen magam más rendszerrel. Csak egy click és már fut is ami kell. Még nem volt ember aki a gépeimet használva ne azt mondta volna hogy „De k*rva gyors.”. Sőt még intel atomon is egész tűrhető teljesítményt képes nyújtani egy gentoo.

Ha szuper számítógépet építenék találjátok ki milyen distribúciót használnék. Ha telefont gyártanék. Találjátok ki milyen rendszer lenne az alapja. Ha lehet nem fokoznám. Mert pl ha tűzfalat csinálok az OpenBSD lesz

Mi az a bivalyrős?

Testa [hidden email] írta:
[...]

http://qubes-os.org/

Elírtad a címet :P

On 08/09/13 18:59, Zrubi wrote:

> [...]
> egyszer...

Re: [gentoo-user-hu] Re: [gentoo-user-hu] Ping - él-e még valaki?

Elirtam bizony - illetve droidról pötyögök kutyafuttában. Csak holnap érek haza.

Bivalyrős? - Minden új vas ergo nem annyira számit az optimalizálás, mint rég. /Pii, Piii/ Szerveren amugy is debiant szoktam használni régen is.

Bye

Testa <[hidden email]> írta:
http://qubes-os.org/

Elírtad a címet :P