Update te vertalen documenten

Dimitry Bradt
Hallo gentoo-doc-nl subscribers,

Volgende documenten hebben dringend een vertaling nodig (aangezien de
helft al vertaald is en online is (2006.1 HB).

handbook/2006.1/handbook-alpha.xml
handbook/2006.1/handbook-hppa.xml
handbook/2006.1/hb-install-alpha-bootloader.xml
handbook/2006.1/hb-install-alpha-disk.xml
handbook/2006.1/hb-install-alpha-kernel.xml
handbook/2006.1/hb-install-alpha-medium.xml
handbook/2006.1/hb-install-hppa-disk.xml
handbook/2006.1/hb-install-hppa-kernel.xml
handbook/2006.1/hb-install-hppa-medium.xml
handbook/2006.1/hb-install-ppc-kernel.xml
handbook/2006.1/hb-install-ppc-medium.xml
handbook/2006.1/hb-install-sparc-bootloader.xml
handbook/2006.1/hb-install-sparc-disk.xml
handbook/2006.1/hb-install-sparc-kernel.xml
handbook/2006.1/hb-install-sparc-medium.xml

gelieve, via de ML door te geven welke je wil gaan vertalen, zodat
niemand anders hieraan begind. Daarna kun je die gewoon naar de ML
mailen in de bijlage; dan commit ik die naar de cvs na die te controleren.

ter herinnering je kunt de doc afhalen door hem te wget'en op volgende
manier : "wget
www.gentoo.org/doc/en/handbook/2006.1/$documentnaam.xml?passthru=1"

mvg,
diox

Re: Update te vertalen documenten

Benno Schulenberg
Dimitry Bradt schreef:
> Volgende documenten hebben dringend een vertaling nodig
> (aangezien de helft al vertaald is en online is (2006.1 HB).

> [...]

Maar hoeveel Nederlandstaligen gebruiken er een Alpha, een Sparc of
een HPPA?  En hoeveel van hen installeren er Gentoo én kunnen niet
uit de voeten met de Engelse versie?  Het loont mijns inziens daarom
niet de moeite om deze hoofdstukken te vertalen.  De stukken die
wel al vertaald zijn zijn waarschijnlijk de algemene, architectuur-
onafhankelijke delen.

Benno

--
Cetere mi opinias ke ne ĉio tradukenda estas.

Re: Update te vertalen documenten

Dimitry Bradt
Wel;

Daar heb je wel een punt. Het probleem is dat ik, de de rest van het
2006.1 handboek al vertaald heb. Dit zijn de resterende documenten die
nog moeten vertaald worden. Tuurlijk kun je ook een ander document
kiezen, die je kunt vinden op www.gentoo.org/doc/nl/list.xml, (de
documenten met een 1 bij in superscript). Ik denk bijvoorbeeld aan de
documenten onder "Andere installatie-gerelateerde documentatie".

Doch, zijn deze documenten niet te verwaarlozen. (gdp beleid). Ik dacht
zelf eerder aan wat doelgericht werken, en dus 2006.1 in één stuk
afwerken. (een half-afgewerkt handboek is echt wel iets die er slecht
uit ziet). Natuurlijk is iedereen vrij van het kiezen van welk document
hij zelf wil vertalen. (obviouly), Ik probeer enkel gentoo-doc-nl in
goede banen te leiden.

-diox