dbus vs kdm

cjvt
Udv,

ugyan up-to-date official sabayon rendszer, de gondoltam gentoo listan nem
annyira offtopic.

Az xdm (kdm) inditaskor a kovetkezoket irja a kdm.log-ba:

klauncher(13350) kdemain: No DBUS session-bus found. Check if you have started
the DBUS server.
kdeinit4: Communication error with launcher. Exiting!
kdmgreet(13344)/kdecore (K*TimeZone*): KSystemTimeZones: ktimezoned
initialize() D-Bus call failed:  "Not connected to D-Bus server"

barmilyen userrel (ertsd: regebbi, illetve vadiuj, korabban meg be nem logolt)
userrel probalok belogolni, a splash kepernyonel tovabb nem lehet jutni.

Guglizva nem talaltam semmi okossagot eddig, esetleg van vkinek vmi otlete?

vt

Re: dbus vs kdm

Bukuli Norbert
dbus rendesen fut?
logokban mi lehet talalni?

--
Üdvözlettel:
Bukuli Norbert

Re: dbus vs kdm

cjvt
2011. május 19. 20:04:39 dátummal Bukuli Norbert az alábbiakat írta:
> dbus rendesen fut?

Nekem ugy tunik, hogy igen, mindenesetre semmi nem utal arra, hogy barmi
rendetlen lenne a dbus futtatasa soran, leszamitva persze a kdm.log erintett
bejegyzeset.

> logokban mi lehet talalni?

A /var/log-on belul egyedul a kdm.logban  talalhato vonatkozo rendellenesseg,
a user .xsesson-errors file tele van nepomuk-dbus hibauzenetekkel.

viszont veletlenul kiderult, hogy megiscsak tovabb lehet jutni a splash
kepernyon, ha eleg turelmes az ember, akkor kb. 2 ora (!) utan mar megjelenik
es hasznalhato a munkaterulet.

vt

Re: dbus vs kdm

Bukuli Norbert
Turelmes vagy! :)

Sajnso nem tudok a felvetett problemaraa ertelmes valaszt adni. Csak
egy-ket tippem van.

Enenk a socketnek milyenek a jogosultsagai?
$ ls -la /var/run/dbus/system_bus_socket
srwxrwxrwx 1 root root 0 máj   21 09.21 /var/run/dbus/system_bus_socket

A dbus-monitor rendesen fut, ha elinditod? Ha nem, akkor annak a
hibauzeneteibol nem lehet valamit kihamozni?

--
Üdvözlettel:
Bukuli Norbert

Re: dbus vs kdm

cjvt
2011. május 21. 09:30:09 dátummal Bukuli Norbert az alábbiakat írta:
> Turelmes vagy! :)

:)
Amugy nem kulonosebben, mindossze az erintett gep ugy maradt, es egyszerre
konstataltam, hogy belogolt. :)

> Sajnso nem tudok a felvetett problemaraa ertelmes valaszt adni. Csak
> egy-ket tippem van.

Bongeszgettem vagy 1 hetig a guglit en is, mielott irtam a listara, a legtobb
megoldasi javaslat user szinten adott javaslatokat (~/.kde4 konyvtar, tmp-ek,
socket-ek torlese, stb), de mint irtam vadiuj userrel is ugyanez van, tehat az
ilyen tipusu megoldasok nem mukodtek.

Raktam ujra nvidia drivert, dbust, full kde-t is (meg meg par mindent, ami
csak felmerult a kulonbozo forumokon es buglist-eken otletkent) - eredmeny
nelkul.

> Enenk a socketnek milyenek a jogosultsagai?
> $ ls -la /var/run/dbus/system_bus_socket
> srwxrwxrwx 1 root root 0 máj   21 09.21 /var/run/dbus/system_bus_socket

ugyanez.

> A dbus-monitor rendesen fut, ha elinditod? Ha nem, akkor annak a
> hibauzeneteibol nem lehet valamit kihamozni?

Ehhez most meg kell varnom, hogy belogoljon ismet, hogy kapjak egy X11-es
session-bust - de orak kerdese :)

vt

Re: dbus vs kdm

Bukuli Norbert
Mi van akkor, ha nem KDE-vel inditod el eloszor, csak siman egy
xterm-el, es onnan nezed meg, hogy a dbus-monitor mit csinal?

--
Üdvözlettel:
Bukuli Norbert