prdiani balicku kvuli zavislostem

Pavel Dobes
Zdravim,

mam nainstalovany z duvodu stability binrani firebird a ted bych ho potreboval nejak primet portage, aby me nenutil instalovat firebird ze zdrojovych kodu. Jde to nejak jednoduse?

Diky
PaD

Re: prdiani balicku kvuli zavislostem

Pavel Dobes
On Tue, 7 Aug 2007 07:10:00 +0200
"Mirek Dvořák" <[hidden email]> wrote:

> Co treba zamaskovat vsechny balicky vyssi, nez je ten binarni, co uz je
> nainstalovany.
> Hezky den
> MD

Problem je ten, ze binarni balicek neni. Binarni se da stahnout ze stranek projektu. Takze potrebuji neco, co bych dal do overlay. Ciste by bylo, kdybych udelal binarni balickek, ktery by poskytoval virtual, ale nevim jak a nevim, zda to vubec jde bez modifikaci vsech balicku zavislych.

PaD

Re: prdiani balicku kvuli zavislostem

Diacone Frost
Myslim, ze nejlepsi by bylo nainstalovat firebird z portage a pote
zamaskovat vyssi verze.

--
Nikdy není tak obtížné mluvit jako tehdy, když se stydíme za své mlčení.
                -- Rochefoucauld

Re: pridani balicku kvuli zavislostem

Honza Macháček
Pavel Dobes píše:

> [...]
> by bylo, kdybych udelal binarni balickek, ktery by poskytoval
> virtual, ale nevim jak a nevim, zda to vubec jde bez modifikaci vsech

   Už jsem dlouho nečetl dokumentaci, teprve teď jsem si všiml, že
emerge už nemá volbu --inject ;-) Nicméně man portage řekne (bohužel jen
anglicky, česky se mi to teď nějak dohledat nedaří):

package.provided:  A  list  of  packages (one per line) that portage
should assume have been provided.  Useful for porting to non-Linux
systems.  Portage will not attempt to update  a  package  that  is
listed  here  unless  another package explicitly requires a version that
is newer than what has been listed.  Basically, it's a list that
replaces the emerge --inject syntax.
    For  example,  if  you manage your own copy of a 2.6 kernel, then
you can tell portage that sys-kernel/development-sources-2.6.7 is
already taken  care  of and it should get off your back about it.

   Příliš nechápu to, že package.provided má být v /etc/make.profile a
nezdá se, že by existovala jeho obdoba v /etc/portage, ale v tuto chvíli
je pro mě jednodudušší a rychlejší doporučit tohle řešení než navrhout
korektní plnohodnotný ebuild pro dev-db/firebird-bin, který by stáhl a
rozbalil správný binární balíček podle architektury (ačkoliv jak tak
koukám, ono lze v ebuildu v podmíněných závislostech, zdrojích a
podobných případech testovat jednoduše x86? nebo amd64?, takže ten
ebuild by nakonec nemusel být nijak složitý).

   Mějte se krásně.
                                        Honza Macháček

Diacone Frost <[hidden email]> wrote:

> Myslim, ze nejlepsi by bylo nainstalovat firebird z portage a pote
> zamaskovat vyssi verze.

v portage je pouze firebird kompikovany, ne binarni balicek.

PaD

Re: pridani balicku kvuli zavislostem

Honza Macháček
   Ještě malý dodatek -- jak jsem se pokoušel dohledad ebuild pro
binární firebird (bezúspěšně), všiml jsem si, že ani kdyby samotný
ebuild nedal mnoho práce, stejně by bylo pořád bylo jednodušší použít
/etc/make.profile/package.provided, protože ebuildy všeho, co používá
firebird, závisí na dev-db/firebird.
   Mějte se krásně.
                                                Honza Macháček

Re: pridani balicku kvuli zavislostem

Vlastimil Babka-2
Honza Macháček wrote:
> Pavel Dobes píše:
>   Příliš nechápu to, že package.provided má být v /etc/make.profile a
> nezdá se, že by existovala jeho obdoba v /etc/portage, ale v tuto chvíli

# man portage
        /etc/portage/profile/
               site-specific overrides of /etc/make.profile/

--
Vlastimil Babka (Caster)
Gentoo/Java