ssh forwarding

Pavel Dobes
Zdravim,

snazim se tunelovat jednou aplikaci v Jave a nedari se to. Kvuli zkouseni jsem si nainstaloval i xpdf, ktere by melo projit take, ale to se nedari take, ale zacnu od zacatku.

Jsem pripojen pres ssh -X a na serveru jsem si nastavil:

$ export DISLPLAY="IP:0.0"

kdyz spustim tu javovou prisernost se kterou potrebuji delat, tak mi to napise jako prvni z chyb:

Exception in thread "main" java.lang.InternalError: Can't connect to
X11 window server using 'IP:0.0' as the value of the DISPLAY variable.

To same i odkyz zadam DISPLAY=":0.0"

xpdf radeji jen napise:

Error: Can't open display: IP:0.0

Tak jsem zkusil spustit xpdf pres $ ssh -X ja@IP /usr/bin/xpdf a jedine co to udelalo je, ze to vypsalo

Error: Can't open display:

Tak jsem zkusil se pres vnejsi IP prihlasit k sobe na pocitac:

$ ssh -X IP /usr/bin/xpdf
Password:
setterm: proměnná TERM není nastavena.
X Error of failed request:  BadDrawable (invalid Pixmap or Window parameter)
  Major opcode of failed request:  55 (X_CreateGC)
  Resource id in failed request:  0x55
  Serial number of failed request:  1
  Current serial number in output stream:  3

tak nevim, co delam spatne, kdysi jsem tohle vyuzival a s upslechem.

v sshd_config je povolene

AllowTcpForwarding yes
#GatewayPorts no
X11Forwarding yes
X11DisplayOffset 10
X11UseLocalhost yes

Poradi mi prosim nekdo? http://gentoo-wiki.com/HOWTO_X-forwarding jsem procetl a stale nic :-)

PaD

Re: ssh forwarding

theruck
ja ked robim ssh -X tak nemusim exportovat display

Re: ssh forwarding

Pavel Dobes
On Mon, 12 Nov 2007 16:26:46 +0100
theruck <[hidden email]> wrote:

> ja ked robim ssh -X tak nemusim exportovat display

No, ja nevim zda mi to nahodou nezpusobuje modem od UPC, ten by ale mel uplene vsechno forwardovat. Treba na HTTP server se normalne dostanu, ssh i ftp taky, takze nevim :-/

Dost me zarazilo i to, ze jsem nespustil takhle pres ssh u sebe xpdf.

Jo, jeste jsem dal pro jistotu host +, takze to by melo byt v poradku.

PaD

Re: ssh forwarding

Honza Macháček
Pavel Dobes píše:

> Jsem pripojen pres ssh -X a na serveru jsem si nastavil:
>
> $ export DISPLAY="IP:0.0"
>
> v sshd_config je povolene
>
> AllowTcpForwarding yes
> #GatewayPorts no
> X11Forwarding yes
> X11DisplayOffset 10
                   ^^

  DISPLAY by měl být IP:10.0 -- a ssh by měl nastavovat DISPLAY
automaticky (na localhost:10.0, jestli se nepletu).
  Samozřejmě ssh potřebuje někde jako v ~/.ssh/config

ForwardX11 yes
ForwardX11Trusted yes

(ForwardX11Trusted někdy dělá problémy, když není, a jindy, při
připojení ke starším serverům, když je).

  Mějte se krásně.
                                        Honza Macháček

Re: ssh forwarding

Jan Kundrát
Honza Macháček wrote:
>   DISPLAY by měl být IP:10.0 -- a ssh by měl nastavovat DISPLAY
> automaticky (na localhost:10.0, jestli se nepletu).

Spravne, o $DISPLAY se uzivatel sam nema starat, ma to udelat OpenSSH samo.

>   Samozřejmě ssh potřebuje někde jako v ~/.ssh/config
>
> ForwardX11 yes
> ForwardX11Trusted yes

To neni pravda, pokud uzivatel pouziva `ssh -X nejakystroj`, pripadne
`ssh -Y nejakystroj` ( -X je "normalni" forwarding, -Y je trusted).

Hezky vecer,
-jkt

--
cd /local/pub && more beer > /dev/mouth

Re: ssh forwarding

Vlastimil Babka-2
Pavel Dobes wrote:
> [...]
>
> Jsem pripojen pres ssh -X a na serveru jsem si nastavil:

U mne stacilo toto:
v /etc/ssh/sshd_config nastavit:
X11Forwarding yes

zadne X11UseLocalhost ani nic podobneho