virualizace, jak si nerozhodit funkcni system

virualizace, jak si nerozhodit funkcni system

Petr Podrabsky-2
Zdravim vespolek,

rad bych si zachoval funkcni system a vyzkousel si vytvorit jiny
system na stejnem disku na stejne partition. Nechci delit disk na
dalsi partitiony. Tak jsem dospel k tomu, ze budu potreboval nad
stavajicim gentoo dalsi virtualni linux. Dival jsem sem ze existuji
ruzne virtualizacni nastroje Xen, OpenVZ, KVM. Jak mate s nimi
zkusenosti?

Re: virualizace, jak si nerozhodit funkcni system

Michal Skrha
Ahoj,

ja s uspechem pouzivam VMware Server a mam v tom nekolik virtualnich
masin. Pokud se jedna o servr, da se toho skvele vyzit, protoze na
"serveru" se spusti jenom daenom a virt. masiny a pak se k tomu muzes
pripojit pres VMware Server Console odkudkoliv pres sit.

Re: virualizace, jak si nerozhodit funkcni system

Petr Podrabsky-2
Diky za podnety. Rad bych pouzil virtualizaci na serveru. Dival jsem
se na VMWARE a zjistil jsem, ze mi emerge chce cpat do systemu
xwindowsi veci:

pklfkl-2 ~ # emerge -pv vmware-server

These are the packages that would be merged, in order:

Calculating dependencies... done!
[ebuild  N    ] x11-misc/util-macros-1.1.5  0 kB
[ebuild  N    ] dev-perl/XML-Parser-2.34-r1  0 kB
[ebuild  N    ] app-admin/eselect-1.0.10  USE="-bash-completion -doc
-vim-syntax                    " 0 kB
[ebuild  N    ] sys-apps/xinetd-2.3.14  USE="perl tcpd" 295 kB
[ebuild  N    ] x11-proto/xproto-7.0.10  0 kB
[ebuild  N    ] x11-libs/xtrans-1.0.3  USE="-debug" 0 kB
[ebuild  N    ] x11-proto/kbproto-1.0.3  0 kB
[ebuild  N    ] x11-proto/xextproto-7.0.2  0 kB
[ebuild  N    ] x11-proto/inputproto-1.4.2.1  47 kB
[ebuild  N    ] dev-util/intltool-0.35.5  0 kB
[ebuild  N    ] x11-proto/xf86bigfontproto-1.1.2  0 kB
[ebuild  N    ] x11-proto/bigreqsproto-1.0.2  0 kB
[ebuild  N    ] x11-proto/xcmiscproto-1.1.2  0 kB
[ebuild  N    ] x11-proto/renderproto-0.9.2  0 kB
[ebuild  N    ] x11-proto/recordproto-1.13.2  0 kB
[ebuild  N    ] x11-misc/shared-mime-info-0.23  465 kB
[ebuild  N    ] x11-libs/libICE-1.0.4  USE="-debug -ipv6" 247 kB
[ebuild  N    ] x11-libs/libXau-1.0.3  USE="-debug" 0 kB
[ebuild  N    ] x11-libs/libXdmcp-1.0.2  USE="-debug" 0 kB
[ebuild  N    ] x11-libs/libX11-1.1.4  USE="-debug -ipv6 -xcb" 1,540 kB
[ebuild  N    ] x11-libs/libSM-1.0.3  USE="-debug -ipv6" 219 kB
[ebuild  N    ] app-emulation/vmware-modules-1.0.0.15-r1  483 kB
[ebuild  N    ] x11-libs/libXext-1.0.3  USE="-debug" 0 kB
[ebuild  N    ] x11-libs/libXrender-0.9.2  USE="-debug" 0 kB
[ebuild  N    ] x11-libs/libXt-1.0.5  USE="-debug" 0 kB
[ebuild  N    ] x11-libs/libXtst-1.0.3  USE="-debug" 220 kB
[ebuild  N    ] media-libs/fontconfig-2.5.0-r1  USE="xml -doc" 1,353 kB
[ebuild  N    ] app-admin/eselect-fontconfig-1.0  0 kB
[ebuild  N    ] x11-libs/libXft-2.1.12  USE="-debug" 0 kB
[ebuild  N    ] virtual/xft-7.0  0 kB
[ebuild  N    ] app-emulation/vmware-server-1.0.5.80187  104,487 kB

Je to normalni? To vypada, ze to VMWARE server asi potrebuje.

Prikladam make.conf:

pklfkl-2 ~ # cat /etc/make.conf
CFLAGS="-O2 -march=i686 -pipe"
CXXFLAGS="${CFLAGS}"
CHOST="i686-pc-linux-gnu"

MAKEOPTS="-j3"

USE="-X -gnome -kde slang unicode -ipv6 -threads \
iproute2 imap ssl maildir pop3d dovecot-sasl sieve \
apache2 cgi bzip2 zip session xml exif ftp jpeg png gd snmp vhosts \
nls crypt -yahoo iconv ctype pcre calendar mysql mysqli sqlite \
extensions imq rrdcgi sensord \
examples acpi lm_sensors"

Petr

Re: virualizace, jak si nerozhodit funkcni system

Jan Kundrát
Petr Podrabsky wrote:
> Diky za podnety. Rad bych pouzil virtualizaci na serveru. Dival jsem
> se na VMWARE a zjistil jsem, ze mi emerge chce cpat do systemu
> xwindowsi veci:

Vmware je komercni aplikace; pokud vim, tak neni zadny zdarma dostupny
tool na vytvareni novych image. Existuje vmware player, nicmene ten umi
pouze spoustet hotove VM. Take je dobre pripomenout, ze pridava non-GPL
modul do kernelu a ze to leckdy neni vhodne reseni.

Pokud mas "dostatecne novy procesor", ktery umi "virtualizacni
instrukce" (`grep vmx /proc/cpuinfo`, aspon na Intelech, AMD nejak nemam
po ruce), asi neni uplne spatna volba KVM -- je to primo v jadre,...

Na druhou stranu to porad neumi (alespon dostatecne rychle) urcite
vychytavky, jako treba namapovani jednoho konkretniho USB zarizeni do
guesta.

V praci na beh virtualnich stroju pouzivame Xen na RHEL5.1,
bezproblemove to rozhodne nebylo, ale funguje dostatecne dobre na to,
abychom s nim byli spokojeni.

Hezky vecir
-jkt

Re: virualizace, jak si nerozhodit funkcni system

Kenderessy Patrik
vmware server je zadaco
da se pouzivat i na desktopu, ale zrejme to nebude mit nejake vychytavky
pry lze (nepotreboval jsem to nikdy zkusit, ale nekde to psali na netu) vytvaret legalne image ve vmware serveru a spoustet to v playerovi se vsema vychytavkama

-jkt

Re: virualizace, jak si nerozhodit funkcni system

Petr Podrabsky-2
Muj Celeron 1200 umi jen tyto flagy:
fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat
pse36 mmx fxsr sse up

Takze to vypada, ze si moc vyskakovat s KVM nemohu. V tom pripade se
musim kouknout na jine virtual aplikace.

Petr

--
Petr Podrabsky